http://i1067.photobucket.com/albums/u422/shyllz/largecopy.png

Saturday, January 24, 2015

Betul Atau Salah


Catatan Sebelas

Tahun 2015, Desa Sejahtera
Kota Tinggi, Johor

Seperti yang dijangka,
kalau sekali je aku balas text dari dia.
Confirm dia akan balas berkali-kali
dengan kata-kata makian.

Kononnya aku ni sial.
Akulah bangsat.
Aku jugaklah otak udang.

Bangang!
Suka-suka hati menuduh sembarangan.
Siapa yang tak matang?
Siapa yang otak udang?
Dasar biadab!

Kalau kau tu matang sangat,
kau takkan maki aku.
Kau takkan menuduh tanpa usul periksa.
Dan kau takkan heboh dekat semua orang.

Jadi, siapa yang bangang?
Kaulah!

No choice.
Aku maki balik.
Aku pun pandai jugak marah.
Pandai jugak maki hamun orang.
Apa nak jadik pun jadiklah.
Yang penting, aku nak bagitau,
kau tak sentiasa betul.
Dan aku bukan sentiasa salah.

Betullah.
Sabar orang ada hadnya.
Dan kau, berkali-kali cuba mencabar sabarnya aku.
Maaf!
Kali ni kau betul-betul silap orang.